søndag 26. september 2010

Mine juleforberedelser starter ute

Forrige og denne helga har jeg rydda ute i hagen, på terrassen, i uteboden, oppe på hemsen og i garagen.
Nå er jeg ferdig med å ta inn alle sommerplantene, klippe ned stauder som jeg ikke vil skal frø seg, sette blomsterløk (ljeg skal bare ha 20 hvite tulipaner i bedet jeg laga ferdig i fjor) Og så har jeg rydde alt stæsjet på terrassen, tatt inn grillen, reparert blomstertrappa, vaska brukte pyntepotter og satt dem i skapet. Ja faktisk så synes jeg at jeg er kommet riktig langt i vinter/juleforberedelsene!
Og neste uke kan jeg begynne med rydding inne i kjelleren ;)

Idag har vi hatt nydelig vær her i Trøndelag og sommerfuglene har kommet til haven min - jeg måtte faktisk ut å ta bilder av aktiviteten i blomsterbedet!
Sommerfugl admiral på en rød solhatt
En humle på Geraniumen


Ingen kommentarer: