søndag 28. september 2014

Nisser

PÅ lørdag var det loppemarkedshelg her.
Det var marked tre steder  og jeg var selvsagt innom, fant denne blå nissen som sikkert er laget av et barn, men sjarmerende var den.

Og så fant jeg denne flotte gamle broderte grytekluten, jeg må nok stive den noe, før den skal på veggen sammen med min nå etteerhvert nisse-gryteklut-samling :) Jeg har mønster på noen hekla grytekluter som jeg håper å få ferdig før jul. og jeg har tegna meg noen mønster på grytevotter. Håper å få laget noen av dem også.

Dette er et nytt prosjekt, jeg ble litt inspirert av den pjona nissen - så denne blir hekla i fastmasker. Fant et herlig tykt garn "Naturgarn soft" til en billig penge så jeg måtte prøve, denne har jeg ikke noe mønster til, bare en ide i hodet. Blir spennende å se hvordan den blir.

Bilder av loppis-nissene får komme etterhvert.
Her har høststormene satt inn i helga, så jula føles enda nærmere nå ;)
Ha ei flott uke der ute!

1 kommentar:

Johanna sa...

Man kan fynda en hel del på loppis!