mandag 8. desember 2014

Donissene


Nissene på do

Denne nissen
er en jeg kjøpte
for lenge siden
Den er nok kjøpt
på 80-tallet

Jeg har fått tak i
flere av denne serien
nå i den senere tiden
på gjenbruksbutikk
og på loppemarkeder.




Denne donissen
er en av 
barnebarnas
ynlingsnisse.

Det er moro
å gå på do
og særlig 
hvis det skulle
lukte litt ekstra.

Da får jeg høre om
nissen som må
holde seg for nesen


Denne henger
på veggen
over do og forteller
at her er det opptatt

Den er kjøpt iår
på en håndverksbutikk

Og barnebarna liker
denne nykomlingen.
  Denne er også
en av nykomlingene.

Den er kjøpt
forrige uke
da jeg var i Danmark.
den er kjøpt på
Danish Art & Christmas Shop
denne butikken
besøker jeg hver gang
jeg er i København

Men hvem leter nissefar etter?
 Er det nissemor?


Denne er kjøpt for
mange år siden
og jeg husker ikke hvor

Denne er nok en
figur mange har
har sett bide av den
hos mange
juleglade personer.



Nei da her
ser du hvem
nissefar ser etter
det er nissepinupen
han er
interresert i
han.


Ha en fin førjulsuke!

Ingen kommentarer: