mandag 19. januar 2009

Flate nisser

Når jeg teller nisser deles de i grupper
jeg har flate, "figurnisser".
og det har noe å si for meg når jeg skal telle antall nisser
Jeg regner
Nissefigurer
Flate nisser
ansikt
Nissefigur på ting (på feks, vaser, lykter ol.)
Nissebilde på en ting (kopper, fat ol.)
Nissebilde på tøy (Brodert, duker ol.)
Bilder og kort
Servietter og glansbilder


Dette er en keramikknisse kjøpt på Levanger til forrige jula.
Jeg kaller denne typen nisser flat nisse -

Denne makramenissen er en flat nisse.

Også denne Santa'en er flat fordi
den er av metall og har åpen bakside.

Flatnisse i tre, denne er en gammel en
som er kjøpt på loppemared

Flatnisse i metall denne er en liten kar som er ca. 4 cm høy
og har en klype bak til å ha som bordkort el. andre merkelapper.




TOTALT 310+4= 314 nisser



Ingen kommentarer: