lørdag 3. januar 2009

Noen Nissegaver



Her kommer noen "nisser"
som jeg har gitt bort i gave
til min familie og mine venner


Dette er årets julekort alle 23
ble forskjellige da de er
tegnet og fargelagt for håd
sene nattetimer i desember


Og det lille verset som var med var:

Når nettene blir lange
og kulda setter inn
sender jeg julekort til venneflokken min...
Denne er fra 2005
og teksten bakpå er:

Nissen er så gild en mann,
så mange kunster kunne han...


Denne esken kan man samle julekorta i
denne er fra 2001

dette bildet til å henge opp
er fra 1999
Denne sponeska over er fra 1998


Og dette sangkoret er fra 2003



Juleting kassen er fra 2005
Konglenissene er fra 2000

Dette bildet er nok det eldste
som jeg har satt årstall på
det er fra 1993.

men jeg laga nok nisse-gave
før den tid også

Dette er to flaskenisser
en er vinflaskenisse og ble gitt bort først.
jeg husker ikke året for her har jeg ikke notert året på
og den lille er lager et eller to år senere
her er heller ikke år satt på...

Denne trolldeignissen er det nok lenge siden
jeg har laga her har jeg også "slurva" med å
få satt på årstall.

Dette gipsnisse-ansiktet
er også fra tidlig 90tall...

Disse små trolldeignissene er også gamle.

Denne gipsnissen husker jeg at jeg laga
veldig mange av
de sto oppmasjert på stuebordet
i en lang rekke for å bli malt,
men jeg husker altså ikke når..
Ja som dere ser har jeg laga nisse-gave i mange år.
Alle er nok ikke med her noen få mangler.
Og det har hendt at enkelte år
har det ikke blitt noe Årets Nisse.
Av grunner jeg ikke husker alltid,
men manglende tid og ork
har vel slått til noen ganger





TOTALT 231+34= 265 nisser

Ingen kommentarer: