lørdag 7. november 2009

Nissehandel





Idag har det vrt nissekjøp igjen "glasskule"-nissen har jeg kjøpt på TilBords håper de har tatt inn en annen modell iår enn den de hadde ifjor!!! Får se når treet skal pyntes ;)
De tre andre nissene over her er kjøpt på Nille 2 var på tilbud og den flate magnetnissen kan jeg sikkert få plass på metallplata i gangen.

De tre første her betalte hele 3,- kroner for tilsammen ja :D de er hjemmelaget og utrolig såte med strikka lue hodet er ei 10 mm treperle, pynten på plata var ikke fin, men jeg får se om jeg kan finne på noe til jul. De to neste er noen 60-70 tallsnisser den ene er til og med orange ;)
De fire på siste bildet er også gamle piprensernisser med isoporhode.




Denne jenta med stripete kjole har jeg fra før også, finner ikke så mange av dem men har funnet slike i København på butikken Danish Art &Christmas Shop og nissemor med grisen har jeg lignende nisser av fra før, og de siste to er salt og pepperbøssenisser.


Den første nissen her fant jeg også på Nille den skal få være sammen min hvite nissefamilie, og så er det en telysnisse som jeg fant på Gjenbruksbutikken på Lade. Og de to siste er to smånisser som jeg kjøpte på garnbutikken på KBS og de skal jeg strikke klær til. 
TOTALT 557+24= 581nisser

 De to plastnissene har jeg nok også lignende av i fra før alle tre nederst her kosta 5,- kr stk og jeg fant de på gjenbruksen, den aller siste nissen var absolutt ikke fin for papiransiktet har nok fått seg en kraftig klemm og den var helt flat i ansiktet og nesen litt ødelagt, så den må nok ha litt førstehjelp før jul :D

Ingen kommentarer: