mandag 17. november 2008

Flere nisser

Her lommer noen flere nisser, dette er bilder som er tatt ifjor,
for jeg har selvfølgelig ikke vunnet å ta fram noen nisser enda da ;)


Først kommer noen settenisser a la babooshka diss
e kjøpte jeg i Praha
da jeg var der før jul i fjor,
der var det masse fint å finne,
jeg kjøpte ikke krystall som mange gjør dernede,
men du ser noe av mine kjøp her. Jeg kjøpte masse sko også.
Altså ikke bare nisser når jeg er ute å reiser

Og her er også en "oppebevaringsnisse",
som ble kjøpt på julemesse på museet her.
Nissen er laget rundt et syletøyglass (tomt selvsagt ;O)
Dette er altså en hjemmelaget kar som var fin å ha julegodteri i,
mine barnebarn likte denne, for her hadde bestemor alltid noe godt ;)


Da vi var på museet ifjor
møtte jeg en kar som ikke ville bli med meg hjem :<. Han var nok ikke til salgs ;O :O men et fint bide ble det ;) av en kjekk kar!


Her er tre karer som har blitt kjøpt på loppemarked
og de bruker å henge på juletreet ;)

Disse serviettringene er kjøpt på loppemarked,
hvor mange jeg har av dem husker jeg ikke,
fordi jeg har kjøpt de ved flere anledninger.


Disse to er nok også kjøpt inn ifjor,
jeg har kjøpt av disse i flere år og de finnes i mange varianter.
Dere vil nok få se flere slekninger etterhvert;)

Og her er også en håndlaget kar,
kjøpt av ei dame som stod og solgte
sine tovanisser på et kjøpesenter.

Loppisnisse som jeg falt fullstendig for °°°)
Disse plastnissene er vel fra 60-tallet tror jeg?


Og her fortsatt loppisfunn, denne heklede grytekluten er gammel og velbrukt.
Jeg tenkte da jeg kjøpte den, at jeg skulle hekle meg en ny en.
Og bruke denne som modell,
men når jeg ble kjent med denne ble jeg så betatt
at dette blir nok nissen som kommer fram år etter år ;)


Og her er noen som jeg har hatt lenge
og de er kjøpt rundt omkring,
men finner jeg flere slike blir de kjøpt
og får være med hjem til familien ;O


TOTALT 5+28= 31nisser

2 kommentarer:

Upsidaysi sa...

de to nissebarna i stripete drakt falt jeg bare heeelt for..så utrolig nydelig..hvor har du kjøpt de?

ASSA sa...

De nissebarna var å få tak i flere steder før men har ikke sett dem så ofte nå, men se på: http://www.pobra.com du finner denne serien under babynisser
eller kanskje du må prøve adr:http://www.pobra.no, jeg har problemer å komme inn på disse sidene ofte.