lørdag 22. november 2008

Kveldens nisse-stund


Denne nissen er ca 30 år gammel min sønn husker denne fra sin barndom,
og hvis jeg glemmer å ta den fram påstår han at det ikke blir jul ;)
Har man alt innen nisser MÅ man ha Legonisser også ;>

Denne nissejenta henger på juletreet.
Juletre-nisse det er en kar som er kjøpt på en rundtur på
"Den Gyldne Omvei" på Inderøy i Nord-Trøndelag.
Små "kurver" som jeg har hekla selv.
Denne + 2 andre "tvillingbrødre" som er kjøpt i
Budapest i vinterferien for tre år siden.
Dette er en Loppisnisse som er laga i papir og med Pappmasjeansikt.
Krusnisse til juletreet denne husker jeg ikke hvor er kjøpt
for jeg har flere typer (sikkert søskenbarn ;>) av denne
Denne er kjøpt i Spania på Solkysten en sommerferie for noen år siden,
og denne spikka trenissen henger også i treet.
Dette sangkoret har jeg laga selv,
det har fast plass ved telefonen.
Disse to frodige brødrene er noen søtinger
som jeg kjøpte på en lokal butikk.
Her er en gjeng med spillemenn, de er fått tak i på ulike plasser,
en er arv, og de andre fra loppemarkeder osv.
disse er håndlaga av piprensere tvunnet ulltråd og korker.
Sjakkspillet har jeg fått i julegave fra min sønn



TOTALT 82+85= 167nisser

Ingen kommentarer: