søndag 23. november 2008

Nissestreker

Her kommer Do-nissen min den henger på døra
til det "lille rommet" hver jul,
denne kommer opp tidlig i advent hvert år.
Her er en av "Pobra nissene" mine,
denne serien har jeg mange av,
På -pobra.no- finner du dem under babynisser.

Her er et av nissebildene mine,
de er ikke så lette å ta bilder av,
da det er glass i billedrammen.
Dette bildet har jeg nok funnet i et blad for mange år siden.

Her er en av "årets nisse", jeg ser den er laga i 1999,
jeg pleier å lage et nisseprodukt hvert år, til mine venner og slektninger,
så jeg sitter noen timer hver førjul.
Jeg blir litt mobba av mine slekninger for at jeg er "nissegal",
men et år da jeg ikke fikk laga "årets nisse" fikk jeg høre det,
da kom dem å ville ha en nisse til jul ;?

Her er også nisser fra Serien "årets nisse" jeg laga en "vin-flaskenisse"
til alle - jeg stikka og tova over 30 nisser det året ;O
Jeg har laga flere typer senere, de ekstra store og de minste,
de har jeg laga bare til meg selv da ;D
Jeg har mange gamle nissekort,
må nok innrømme jeg samler på det også ;I

Her er nisseveska mi som jeg har hekla,
jeg så et bilde av grytekluter på nettet en gang
og visste da at jeg måtte lage meg veske av ideen.

Her er nissen som jeg fikk da jeg var i Danmark i høstferien,
denne har mitt søskenbarn laga og
da jeg ble så forelska i den fikk jeg den ;) ;) ;)
heldige meg!!!

I år har jeg gått på nissekurs, og jeg laga meg et nissepar,
det var veldig moro så det blir nok at jeg lager meg
flere nisser på denne måten !



TOTALT 167+26= 193nisser

2 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

hihi, den nisseveska var kul! Festlig ide :D

ASSA sa...

Takk, jeg har allerede brukt den ;) på "adventsbollekaketre-besøk" på søndagen, den ble kommentert ja.